Vesa Saarinen,
Head of Technology
+358 50 517 9461
vesa.saarinen@rohe.fi
Rohe Solutionsin tavoite on tarjota asiakkailleen kokonaisvaltaista tukea LNG:n ja Bio-LNG:n käyttöönotossa ja käytössä. Osa tätä palveluvalikoimaa on esisuunnittelupalvelumme ja muut laitteiston hankintaa tukevat palvelut. Kun hankintapäätös on tehty ja laitteisto hyrrää, tarjoamme asiakkaiden käyttöön muun muassa vuorokauden ympäri palvelevaa valvonta- ja tukipalvelua sekä huolto- ja varaosapalveluita.
Mitä kaikkea 24/7-valvonta- ja tukipalveluun sisältyy, ja mitä hyötyä siitä on käyttäjälle? Rohen teknologiapäällikkö Vesa Saarinen valottaa valvontapalvelun etuja.
Kokeneet asiantuntijat hoitavat 24/7-valvonta ja päivystyspalvelua
Kun asiakas hankkii LNG-laitteiston Rohen avulla, voi osana kokonaisuutta ottaa käyttöön myös ympärivuorokautisen valvontapalvelun. Rohe tuottaa sen yhdessä kumppaneidensa kanssa.
”Olemme onnistuneet poimimaan palvelua toteuttamaan erinomaisia asiantuntijoita, jotka tuntevat LNG-teknologian, polttoaineen ominaisuudet sekä automaatioteknologiat erinomaisesti”, Saarinen kertoo.
Saarisen mukaan LNG-osaaminen voi olla monessa organisaatiossa harvinaisempaa – siksi päivystyspalvelulla on arvoa eritoten ongelmien ennaltaehkäisyssä.
”Kokenut asiantuntija näkee poikkeamista varastointi- ja höyrystysprosessin arvoissa, mikäli huolto on tarpeen ja osaa reagoida siihen ennen kuin mitään vioittuu”, Saarinen huomauttaa.
24/7-valvontapalvelussa yhdistyvät suoraviivainen käyttöönotto ja vikatilanteiden ripeä hoito
Kun palvelu otetaan käyttöön, seurataan ympärivuorokautisesta valvomosta käsin muun muassa kaasusäiliöiden paineita ja lämpötiloja sekä esimerkiksi kaasuvuotohälytinten mittauksia. Palvelun voi ottaa käyttöön joko heti LNG-laitteiston asennuksen yhteydessä tai myöhemmin, jos sille koetaan tarvetta. Käyttöönotto on nopea prosessi, joka vaatii vain muutamat asennukset asiakaskohteessa etäyhteyden luomiseksi.
Tämän lisäksi asiakkaalle luodaan myös suunnitelma, miten erilaisissa vikatilanteessa toimitaan. Näin jokaiselle osapuolelle on selvää, kehen ottaa yhteyttä ongelmien ilmetessä. Ongelmiin voidaan reagoida nopeasti lähettämällä myös huolto paikan päälle ennen kuin tilanne äityy pahaksi.
”Lisäksi seuraamme asiakkaan säiliön polttoainetasoja osana palvelua. Näin pidämme huolen, että asiakkaalla on aina riittävästi polttoainetta käytössään. Seurannan ansioista voimme reagoida joustavasti ja hoitaa lisätoimitukset ajallaan, ja taata asiakkaan huoltovarmuuden”, Saarinen kertoo.
Resurssitehokas tapa hoitaa 24/7-valvonta on vain yksi osa kestävää LNG-laitteiston hallintaa
”Harvalla organisaatiolla on paitsi osaamista, myöskään resursseja järjestää 24/7-valvontaa LNG-laitteistolle. Rohe taas pystyy järjestämään valvomopalvelun hyvin kustannustehokkaasti. Yleisesti ottaen ennakkoon valmistautuminen ja reagointi on myös asiakkaalle edullisempaa kuin jälkikäteen paikkailu – hyvin varautunut tulee harvoin yllätetyksi”, Saarinen pohtii palvelun etuja.
Saarinen haluaa kuitenkin korostaa, että 24/7-valvonta on vain ensimmäinen askel LNG-laitteiston tehokkaassa hallinnoinnissa. Muut huolto- ja kunnossapitopalvelut täydentävät palvelukokonaisuutta ja yhdessä valvontapalvelun kanssa takaavat, että asiakkaan LNG-laitteisto on toimiva ja kustannustehokas ratkaisu.
Rohe Solutionsin 24/7-valvontapalvelun sisältö:
- LNG:n ja Bio-LNG:n säilytys- ja höyrystysprosessin hyvin tuntevat asiantuntijamme valvovat etänä laitoksen toimintaa.
- Laadimme jokaiselle kohteelle toimintaohjeet poikkeustilanteen varalle ja koulutamme henkilökunnan kohdekohtaisesti.
- Rakennamme valvontayhteyden asiakkaan kanssa.
- Tarkistamme laitteiston toiminnan kolme kertaa vuorokaudessa 365 päivänä vuodessa.
- Kommunikoimme ja annamme etätukea paikalliselle valvomolle poikkeamatilanteissa.
- Hälytämme tarvittaessa apua paikalle.
Kaikki artikkelit